Maandag 16-04

16 april 2018

Ja, we stonden dus in Milaan op de camping, leuke plek om de stad te bekijken, de bus stopt om de hoek... we hadden echter andere plannen.. helaas is er op de camping een kinderboerderij en hier waren ook kippen en een HAAN.. deze was om 05.17 wakker en niet te ver van onze camper.. oordoppen doen wonderen...

Ook vandaag zou weer een reis dag worden, we hebben het plan om via de Frejus tunnel naar Frankrijk te gaan, en wat een bijzondere rit is dat geworden.. we hadden eerst de Alpen aan onze linker zijde en deze kwamen steeds dichterbij totdat we er midden in zaten, ongelooflijk hoe mooi deze rit was, op een bepaalt moment zaten we zo hoog dat de sneeuwgrens direct naast de camper zat.IMG-20180416-WA0007  IMG-20180416-WA0006  IMG-20180416-WA0002

voor de Frejustunnel zijn we nog even gestopt om van al dit moois te genieten.. De tunnel zelf is 13 kilometer lang en met tegenliggers toch heel goed te rijden, de max snelheid is 70 km, en iedereen houd zich daar ook aan.

IMG-20180416-WA0003  IMG-20180416-WA0004  IMG-20180416-WA0005

En dan ben je ineens in Frankrijk, de wegen hebben hier geen gaten in het wegdek, dat is wel even wennen na de ellende in Italië.... de weg liep ook vrij steil naar beneden de eerste 50 kim. dus het ging best snel. en zoals vaak blijkt ook hier dat als je onder een berg doorgaat.... de weersomstandigheden veranderen... bewolkt dus, maar gelukkig droog gebleven en na een korte tijd gestopt op een municipal camping.

We hebben echt een bijzondere rit gemaakt vandaag, en de camper houdt zich fantastisch!!

Morgen nog een reis dag en dan stoppen we in de buurt van Dole, rechts van Dijon voor een paar dagen, het zal mooi weer worden en tijd om even te genieten van een paar dagen rust..

1. Jeanne:
    17 april 2018
    Hallo Ed Mary.
    Het is mool weer 2o gr .wel nogveel wind.gisteravond heb Michelle mij gebeld om te vragen hoe met mij ging dat vond ik heel attent .Ze was met Brmmetje,,
    Voor huis wezen kijken om wat te kopen maar er is niet veel te koop.Jannie is nog steeds in haar huis aan het kamperen.nog overal dozen die ze nog niet uit kan pakken.Wij verwachen deze week dat jullie weer op honk zal zijn dat denk Michelle ook..Doe voorzichtig
    LIEVE MENSEN GR JEANNE.
  2. Jeanne:
    19 april 2018
    Hallo Ed en Mary.
    Kom maar gauw terug het is hier prachtig weer .volop zon.Ik heb mij vanmorgen met koud water moeten wassen de ketel is kapot er moet een nieiwe komen en dat gaat nog wel even duren.het wassen was weer net als vroeger aan de wasbak met een keteltje warm water.oude tijden herleven.Jullie zijn al op de terug weg zeker? Ik hoor nog wel van jullie.
    Gr Jeanne.
  3. Jeanne:
    20 april 2018
    Hallo Ed en Mary
    Het is Vrijdagmiddag veel zon warm.de monteur is gisteren middaggeweest en heeft een nood oplossig gemaakt zodat il voorlopig warm water heb .over twee weken komt de nieuwe.vanmorgen was je niet onlyn Maar hij doet het weer.Het uitstapje Dord is op 15 Mei. JANNIE Ria gaan ook mee .Ed ik stop .ik moet naar het dorp boodschappen doen.ik hoor nog van jullie .
    Gr.Jeanne.