Dus niet naar Bergen

5 juni 2018 - Amsterdam, Nederland

Na een schitterende zonsondergang gisteren, vanmorgen van de camping in Kinsarvik vertrokken.

IMG_20180603_224603436_HDR

De weg die we wilde nemen was vanwege wegwerkzaamheden geblokkeerd dus zijn we richting Voss gereden om zo naar Bergen te rijden. Bij Voss aangekomen en koffie gedronken te hebben, besloten we om Bergen maar over te slaan. De kampeer mogelijkheid in Bergen is op een parkeerterrein bij een sporthal en daarbij hebben we eigenlijk geen zin in een grote stad. We zijn zo lekker op weg in de natuur dat de stad ons niet trekt. We besluiten om naar Flam te rijden waar een leuke treinreis is tussen de bergen. Onderweg naar dit dorp weer bijzondere watervallen natuurlijk, maar ook lange tunnels, zelfs met rotonde in de rots... nog nooit gezien..

IMG-20180604-WA0010  IMG_20180604_143756460 IMG-20180604-WA0008

Bij Flam aangekomen zijn we even het dorp in gereden en hebben tickets geboekt voor de treinreis morgenmiddag. Er blijkt een cruiseschip aan te komen en veel mensen daarvan gaan ook de treinreis maken, dus gaan we later in de middag als het minder druk zal zijn. Boodschappen gedaan en verder genieten van het mooie weer...