donderdag en vrijdag 13-04

13 april 2018

Camping Fusina is het geworden, deze ligt aan de andere zijde van het water recht tegenover Venetië. Vanuit de camper kunnen we het zo zien liggen.. het weer is jammer genoeg niet droog, maar helaas zijn we dit wel een beetje gewent geraakt.. morgen beter... Het leuke van deze camping is dat de grote boten zoals Bram op vaart op zo,n 50 meter uit de kade langs varen, heel spectaculair!!!

IMG_20180413_101622583  IMG-20180413-WA0007  IMG-20180413-WA0007

En inderdaad de volgende dag volop zon en een perfecte timing om de oversteek te maken.

Het voordeel van deze camping is dat er een bootje direct van de camping naar het centrum van Venetië vaart, in slechts 20 minuten ben je aan de overkant op het Canale Della Giudecca werden we op slechts 100 meter van het San Marcoplein afgezet. Om er te komen moesten we wel een stel bruggen over, want tja het is Venetië... IMG-20180413-WA0006  IMG-20180413-WA0003

Het San Marco plein ie heel erg indrukwekkend, echt een prachtig plein dat de historie van pracht en praal uitstraalt van deze bijzondere stad.

IMG-20180413-WA0005  IMG-20180413-WA0004  IMG_20180413_111434151_HDR

Nadat we de gebruikelijke toeristische route hebben gewandeld zijn we de kleine straatjes in gegaan en vonden een masker maker met een heel klein winkeltje, niet bezocht door de toeristen en met een werkplaats erbij waar hij ze maakte. Een vakman die zulke bijzondere maskers maakte, wat een toeval dat we deze vonden. Een stukje verder kwamen we een houtbewerkings werkplaats tegen waar onderdelen voor de gondels gemaakt werden, we konden slechts door de deur in dit steegje naar binnen kijken maar de geur van houtbewerking bracht ons terug naar vroeger toen Pa in zijn schuur aan het werk was... IMG-20180413-WA0008

Door de straatjes kwamen we na de lunch weer terug op het San Marcoplein en liepen terug naar de boot die ons terug bracht naar de camping. wat een mooie en leuke dag was dit weer...  dus terug naar de camping om weer te kijken naar die grote boten.. af en toe in de zon..

IMG_20180413_152607924_HDR

1. Alwin van der Heide:
    14 april 2018
    Leuk om de verslagen te lezen. Ooit ook in Venetië geweest. Heel aparte stad met zoveel bijzondere plekken. Veel plezier weer verder, zo te horen gaat dat helemaal goed.
  2. Jeanne:
    Hallo Ed en Mary .
    Het is wel jammer van het weer ,maar alles wat jullie gezien hebben kunnen ze je niet afpakken.Het is Zaterdagmorgen ik ga straks even naar Gouda dan ben ik er even uit .het zou zonnig worden maar hij is nog niet te zien misschien komt hij nog.Zo zien hebben jullie het leuk samen.Houden zo .

Gr jeanne.
  3. PatriciaQ:
    14 april 2018
    Heerlijk luitjes, Venetie is prachtig en het museum op het San Marco plein echt een aanrader!
    Geniet ervan :)